maandag 16 maart 2009

UK Nationals

Het is al weer even geleden, maar de UK Nationals heb ik met een prachtige vlucht afgesloten! We hadden een taak naar Puimousson in het zuiden en daar waar ik steeds bij Sisteron was gestrand, kon ik die dag de sprong wagen. Na een heel stuk alleen gevlogen te hebben kreeg ik aansluiting bij een aantal gaggles die achter elkaar aan naar het zuiden trokken. Steeds in groepjes van 5-6 vleugels, dicht op elkaar, vlogen we verder. Het was werkelijk fantastisch! Toen we op het plateau aankwamen, werden de omstandigheden steeds zwakker. Inmiddels had ik al weer enkele uren gevlogen en was ik niet meer scherp. In plaats van me te focussen op het pijltje, richtte ik me op de toestellen die blijkbaar al op goal stonden en moest 500 m voor goal landen. Waarschijnlijk had ik het wel kunnen halen, als ik niet afgeleid was geraakt. Jammer, maar die mooie vlucht konden ze mij niet meer afnemen! De prijsuitreiking hebben we niet meer afgewacht. Een gezellige wedstrijd, maar organisatie: niet zo fantastisch.

Geen opmerkingen: