dinsdag 28 juli 2009

Dag 3 van de Sport Class


Inmiddels zijn we al een paar dagen in de competitie. Ik heb deze week een geheel andere rol; starthulp. Het is heel leuk om anderen te kunnen helpen starten en iets terug te doen voor al die keren dat mensen mij hebben geholpen tijdens wedstrijden! Ik ben er wel achter dat het hard werken is in de brandende zon steeds wachten tot er weer iemand goed gestart is en ook wel even bijkomen van een niet zo goede start.

Dag 1 waren we naar Aspres en was er een taak van 39 km uitgezet naar de Oule, St. Genis, Ventavon en landen op de camping. Ik maakte een klein foutje op het laatst en haalde het net niet. Koos wel, dus die kwam me even later weer ophalen. Gisteren kon er niet gevlogen worden en vandaag werd er gestart op de Chabre, maar de startcondities waren niet optimaal. Jammer en ik ben uiteindelijk niet gestart.
De dag is goed vol; om half 8 op staan, om 9 uur briefing en daarna de berg op. Terug rond 6 uur, boodschappen, koken en vanaf 9 uur 's avonds nog een lezing van onze toppiloten. Ze worden met belangstelling gevolgd en gewaardeerd.
Filmpjes laten helaas wat op zich wachten, maar hopelijk morgen op www.zeilvliegen.nl

Geen opmerkingen: