zondag 23 september 2012

2012 Benecup dag 2

Hoewel de lucht echt prachtig blauw was, en de voorspelling goed, was het een dag van "een meter omhoog, twee achteruit". Toen de taak bekend was - een driehoek met het eerste been naar het zuiden en dus tegen de wind in - zijn Martin, Koos en ik snel gestart, vóór degene met kroonkurk 1 aan. En dat was een goede keuze. Ik heb het maar gezien als een dag van veel oefenen met kleine marges. Omdat het gebied nogal heuvelachtig is, voelde het niet direct oke om maar weg te vliegen, dus heb ik het eerste uur vooral het "1 omhoog, 2 naar achteren" gedaan. Iedere keer als je weer op ca. 1200 meter was, had je weer een paar honderd meter op de route ingeleverd.

Na enige tijd slaagde Koos erin het bos over te steken, maar ik was nog te laag en moest eerst weer hoogte vinden. Toen kwam net Gijs, met wie ik ook op de radio was, eraan en hebben we een paar bellen samen gedraaid. Even zag het er naar uit dat we zouden uitzakken, ik had mijn harnas al op, toen ik op nog geen 100 meter boven een weiland een klein belletje pakte. Eenmaal boven ben ik Gijs en Frank maar achterna gegaan, maar in de glij over het bos en de velden erachter vonden we echt niks.

Uiteindelijk ben ik geland en kreeg ik even later gezelschap van Rob. Maarten en Mickey kwamen ons even later ophalen. Koos was tot het eerste keerpunt gekomen, Jochen net iets verder.



Het weekend eindigde met de prijsuitreiking en met de gedachte dat dit wel eens het laatste mooie vliegweekend zou kunnen zijn van het jaar (ik hoop het niet natuurlijk!)



Voor mooie filmbeelden van de vlucht, moet je even kijken naar het filmpje van Gijs.

Geen opmerkingen: