vrijdag 8 augustus 2008

Taak 3 en 2 rustdagen

Taak 3, dinsdag 6 augustus

Deze taak is vergelijkbaar met een eerdere Nederlandse taak, taak 6, waar ik onder Pic de Bure uitzak. Eerst gaan we 14 km naar het zuiden Le Vieux Noyers, daarna zo'n 30 naar het noorden bij Le Beaume, daarna weer naar het oosten bij Pic de Bure dus. Koos haalt als derde goal, hij moest nog via de Hongrie naar de camping. Ik moet met 81 km genoegen nemen omdat ik net niet genoeg hoogte heb om over de Ceusse te gaan en dus onderaan moet parkeren.
Inmiddels merk ik wel dat ik echt met wat minder wedstrijd drang vlieg. Wel sneller gevlogen dus geleerd van de afgelopen dagen.

Vervolgens hebben we een dag regen en bezoeken het chateau van Tallard, wel aardig en doen een rondje Lac de Serre Poncon met Timothy. Erg mooi rondom het meer.
Helaas vandaag vrijdag 8 augustus een dag met wind, veel wind. Pech dus wel. Weer niet vliegen en maar wat anders doen.
We besluiten om deze dag die in ieder geval droog en zonnig is, te besteden aan de Via Ferrata met Eppo. Deze bevindt zich bij La Motte du Caire tot een hoogte van 1100 m. Dit is achteraf gezien een behoorlijk spannende klim een berg op, vaak recht om hoog of soms zelfs zodanig dat je helemaal niets onder je hebt. We krijgen tuigjes en instructie met je zekert je zelf met 2 carribiners aan een staalkabel. Ik vind het heel erg leuk en uitdagend om te doen. Later in de parcours is er een hangbrug over een gapend gat heen. We zijn zo'n 3 uur onderweg om het grootste gedeelte af te leggen. De foto van mij is genomen boven de hangbrug.

Geen opmerkingen: