woensdag 6 augustus 2008

De laatste dag van het NK.

Na de rustdag die we gezellig met Jemaila en Gary in Digne-les-Bains hebben doorgebracht met 2 keer een bezoek aan de Decathlon ;-), vliegen we de laatste dag nog een taak van 122 km. Eerst naar het noorden, vervolgens naar een dorpje aan de voet van Pic de Bure, daarna naar Sisteron en vervolgens naar de camping. Hoewel onze meet director liever een kortere taak had gewild, gaan we toch op weg.
Ik haal snel het eerste keerpunt, maar kom te laag bij keerpunt 2 aan. Als blijkt dat ook de batterijen van mijn GPS/vario het gaan opgeven, besluit ik om – als het niet lukt boven Pic de Bure te komen – te gaan landen. En dat gebeurt dan ook. Het is echter voldoende om in de top tien van de Nederlanders te komen, wat ook mijn doel was bij dit NK, dus ik kijk tevreden terug op de wedstrijd.
Koos vliegt naar goal en verzekert zichzelf voor de vijfde keer op rij van Nederlands Kampioen Berg en tweede in het overall klassement. Hij gaat dan ook met 2 prijzen naar huis, ik met 1, beste vrouw, maar dat wist ik natuurlijk al toen ik had gezien dat er geen andere dames mee zouden vliegen.
De prijsuitreiking doet Harm weer met veel humor en de avond eindigt gezellig als ook Flip en Yvonne ineens op de camping verschijnen.

Zie hier het filmpje.

Geen opmerkingen: