vrijdag 22 mei 2009

NK slepen dag 1

De weers- voorspel- lingen voor Hemel- vaart zien er goed genoeg uit om de wedstrijd door te laten gaan. Dus bepakt en bezakt met 4 kids woensdag avond al op weg. Maxime heeft haar vriendin Melanie meegenomen en zijn van plan op de fiets Stadskanaal te gaan ontdekken.
Donderdagochtend ziet het er aardig uit, maar Martin weet te vertellen dat de wind rond 12 uur gaat draaien naar het westen en inderdaad, tegen de tijd dat we willen gaan, doet ook de wind wat het moet doen.
Er is even wat gedoe over piloten die geen skits of wielen hebben en gelukkig wordt een startverbod voorkomen doordat andere piloten nog reserve materiaal bij zich hebben. Zou toch jammer zijn geweest…
Faber en Wessel zijn officiele vrijwilligers en helpen met het ophalen en brengen van de dolly's. En dat doen ze razend snel en goed!
Er wordt een taak uitgezet naar Westerholt (D) van 41 km. Ik start als 4e en inmiddels ziet de lucht er wel wat dreigend uit in het westen en trekt de boel dicht. Toch kan ik boven blijven op matige thermiek. Ik laat me met een groepje meedriften Duitsland in. Als ik Harry op een bepaald moment tegenkom, vlieg ik met hem mee, maar ik had toch net die ene bel moeten pakken… Nog even over de windmolens heen en dan sta ik aan de grond. Ook de wind begint dan aan te trekken, maar regen blijft uit. Ik ben helaas geland in een gebied waar mijn telefoon de zendmasten niet kan vinden. Hmmm. Ik lift mee met een vriendelijke Duitser naar een wegrestaurant in Rhede waar ik ouderwets kan bellen en aangenaam kan wachten tot ik weer opgehaald wordt door onze gelegenheidschauffeur Gert-Jan. Ook Koos en Tanno zijn niet veel verder gekomen dan ik, zo’n 15 km, maar Paul staat wel veel dichter bij goal. De dagwinnaar is Gijs die goal bijna gehaald heeft!

Geen opmerkingen: