zondag 21 maart 2010

Kernploeg 2010

Dit jaar bestaat de kernploeg uit Andre, Erik, Koos, Martin, Rob, Tanno en ikzelf. We hebben een andere aanpak gekozen dan vorig jaar waardoor we door meer samen te organiseren de taken willen verdelen. We hebben aan aantal weekenden gepland en ieder van ons neemt de organisatie van een mogelijke locatie - geschikt voor een trainingsweekend - op zich. Koos en ik richten ons op Porta Westfalica.

In de winterperiode - de gelukkig nu ten einde lijkt te komen - hebben we weer een interessante KNvVL-dag gehad. In werkgroepjes is er gekeken welke overeenkomsten en verschillen er zijn tussen de diverse disciplines en wat we van elkaar kunnen leren. Ook een boeiende presentatie van een F16 demonstratiepiloot die zeer de moeite waard was.

Rob en Martin hebben een dag in de windtunnel van de TU Delft georganiseerd, waarbij we onderzocht hebben hoe welke weerstandselementen er zijn, welke weerstand ze opleveren en hoe we daarmee om kunnen gaan. Keuzes als vliegen met een vizer, met of zonder wielen en waar je je instrument plaatst liggen nu voor. Ik ga voor een nieuwe helm, maar toch zonder vizer omdat ik de wind wil voelen en horen en het opgesloten zitten in een helm als onprettig ervaar. Oke, iets meer weerstand die ik op de koop toe neem. Hetzelfde geldt voor de wielen in plaats van skits: ik voel me er toch beter bij en dat blijft belangrijker dan weerstandsvermindering. Wel heb ik veel geleerd over hoe ik mijn armen het beste kan houden bij het steken en dat het de moeite waard is je armen in de mouwtjes te stoppen.

Een leerzame en interessante dag dus. Zie hier de video van de voorbereidingsdag.

Geen opmerkingen: