vrijdag 14 mei 2010

13 May 4e dag van de wedstrijd / Day 4 of the competition

De weergoden zijn ons echt niet gunstig gestemd. Vandaag ligt wolkenbasis op 1000 meter, dat is gewoon 700 tekort! En het blijft voorlopig slecht. Ik doe niet eens meer de moeite om mijn vliegkleding aan te doen...
Het alternatieve programma is wel heel erg sportief. We gaan met een groep van ca. 30 piloten de berg op naar Drehütte, een berghut halverwege de berg. Een klim van 500 meter die er beslist niet om liegt. Een constante stijg van 30-40 graden en het duurt even voordat ik gewend ben aan de hoogte en het tempo van de koplopers. We verdwijnen als snel in de constante regenbui en dat heeft wel iets moois.
In de Drehütte zit iedereen lekker te dampen bij koffie en bier. Mart, Bo en ik besluiten om de tocht af te maken en nog eens 500 meter te stijgen naar de Tegelberg, onze startlocatie. De klim is nog indrukwekkender en de klim nog heftiger. Uiteindelijk is het een wandeling van meer dan 3 uur in totaal en ik ben blij dat er een sauna is!

The weathergods are not helping out and the predictions for the next days are not good. I don't even bother to put on my flyingclothes.
The alternative programme is very active. We go up to Drehütte (mountaincabin) halfway on the mountain with a group of about 30 pilots. We have to climb 500 meters and it's a pretty steep climb. It takes a while for me to get used to the hight and marchingpace of the guys in the front. We dissapear into the constant rain and it has a beauty about it.
In Drehütte everybody is enjoying coffee and beer. Mart, Bo and I decide to finish the climb to Tegelberg, another 500 meter climb to the launch. The climb is even more impressive. It turns out to be a 3 hours climb in total and I do enjoy the sauna afterwards!

Geen opmerkingen: