dinsdag 18 mei 2010

18 May - Two teamleader briefings

Er is een speciale teamleaderbriefing over de vraag of zaterdag toegevoegd kan worden als wedstrijddag in het geval dat er nog onvoldoende gevlogen is voor een geldig wereldkampioenschap. Het duurt even voordat alle teamleaders de 'go' of 'no go' kunnen geven. All landen gaan akkoord voor class 1 (dames). Voor class 2 (swifts) is Frankrijk eerst tegen en daarna vóór. Voor class 5 ligt het anders: Italië en Zwitserland zijn tegen, maar met 6 andere landen voor is er toch de noodzakelijke meerderheid. Maar de klachten en achtereenvolgens protesten zijn al aangekondigd tegen dit eventuele besluit, dus de jury - dit hier achter staat - kan zich gaan voorbereiden.

Als er tot zaterdagochtend onvoldoende punten zijn voor een geldige wedstrijd (we hebben er 1500 nodig), dan zal er zaterdag (als het kan) alsnog gevlogen worden om de noodzakelijke extra 1000 punten bij elkaar te vliegen.

De Duitse teamleader wil graag dat er zaterdag alsnog gevlogen wordt, omdat een groter aantal taken een eerlijker uitslag zal geven. Kun je maar 2 dagen vliegen, dan speelt geluk immers ook een grote rol.

Het is belangrijk dat er hoe dan ook nu een beslissing genomen wordt, om het voor iedereen duidelijk te maken. Wat je niet wilt is dat iemand gaat afdwingen dat er alsnog op zaterdag gevlogen wordt (of juist niet) om zijn/haar positie in de ranglijst zeker te stellen.

De uiteindelijke beslissing wordt nu: als we op vrijdag tenminste 500 punten hebben, zal zaterdag een wedstrijddag worden. Als we op vrijdagavond 1500 punten hebben, hebben we dus een geldig wereldkampioenschap en zullen we zaterdag alleen vrijvliegen. En de afsluitende ceremonie zal pas op zaterdagavond plaatsvinden.

Vragen? Bekijk het filmpje en je krijgt alle uitleg.

En VANDAAG dan? Geen taak, maar kijk daarvoor naar de volgende film!

We have a special teamleader briefing because it has been suggested to turn Saturday into a competition day in case we don't have enough points for a valid championship. It takes some time before all teamleaders have given their 'go' or 'no go'. All countries agree for class 1 (women). France first opposes and then agrees for class 2 (swifts). Class 5 is more difficult: Italy and Switzerland oppose, but with 6 other countries in favor there is the required majority. But complaints followed by protests have already been announced against this possible decision, so the jury - who backs this proposal - can prepare itself.

If we don't have enough points for a valid competition by Saturday morning (we need 1500 points), than we will fly a task (if at all possible) on Saturday to get the necessary points.

The German teamleader is all in favor of flying saturday, even if we have enough points, because a bigger number of tasks will give a more fair result. If you only fly two days, than luck plays a big role.

It's important that a decision is made right now, in order to make things clear for everybody. What you don't want is that a pilot forces the organisation to fly (or not to fly) in order to secure his/her position in the ranking.

So the final decision is: if we have at least 500 points on Friday, Saturday will be a competition day to add the remaining 1000 points needed for a valid competition. If we have enough points by Friday evening, we have a valid world championship and we will only free fly on Saturday. And the closing ceremony will take place Saturday evening.

Any questions? Watch the movie to get the answers.

But what about TODAY? No task, but check the next movie!



Geen opmerkingen: