zaterdag 8 mei 2010

WK Dames Tegelberg 8 mei 2010 / Women's Worlds 2010

Na een lange en vooral natte reis aangekomen in Schwangau, Zuid-Duitsland voor de WK Dames 2010. Ik heb mijn intrek genomen in een ferienwohnung aan het meer en de volgende dag meld ik me voor de registratieprocedure op HQ. Leuk om al die piloten weer te zien! Eerst een warme ontmoeting met het Russische team (5 dames sterk). Daarna het Duitse team dat ook gastland is dit jaar. Na de dramatische Pre-WK (niet 1 taak gevlogen vorig jaar vanwege het slechte weer) en een organisatie die nog veel te leren had, hoop ik dat het dit jaar beter zal zijn. De meet director is Heather Mull, en met ondersteuning van Mart Bosman en Flip Koetsier moet het toch goed gaan komen. Nu het weer nog... Ik vorm de Dutch-Colombian Connection met Claudia Mejia als teammate.

Na de registratie, het kopen van een radiofrequentie, het halen van een livetrack systeem en de verplichte sprogmeting (die nog hetzelfde stonden als vorig jaar), brengen Timothy (die dit jaar chauffeurt) en ik mijn vleugel alvast naar boven. De vleugels moeten iedere dag tussen 18.00 en 19.30 de berg op gebracht worden (na de vlucht dus) zodat er 's morgens geen opstoppingen plaats vinden.
Er zijn 22 dames en 43 rigids (allemaal heren denk ik) die allen naar boven moeten. Er zijn boven nummers uitgezet op de krappe opbouwplaatsen en we moeten in 3 groepen opbouwen tussen 09.00-10.30 uur. De planning is strak en ik ben benieuwd hoe dat gaat. Inmiddels zijn er 2 startlanes naast elkaar richting het noorden, maar ze staan wel krap op elkaar.

Harm Darwinkel en Annet Vieregge bemannen het sleepgebeuren met de Swifts (5?) in het dal.

De verwachting voor morgen is goed, dus ik hoop tussen de teamleader briefing van 9 uur en de verplichting pilot briefing van 15.30 nog een vlucht te maken. Even wennen aan de startcondities, het luchtruim verkennen en een oefenvlucht maken voor de nog wat onwennige spieren.

Leuk is dat we met een livetracking systeem gaan vliegen. Vanaf maandag kan je op de website livexc.dhv.de de vluchten dus live volgen! Let op nummer 109!
Ik ben benieuwd of dat leuk is om ons te volgen. Ik neem aan dat er op die website ook aangegeven zal worden wat de taak is en welke starttijden er zijn, maar dat is nog even afwachten. Meer info vindt je ook op de dhv.de site.

Een kleine impressie van vandaag vindt je hieronder.

It's great to meet up with al the pilots again at Tegelberg! Although I was a bit uncertain after my bad experience last year at the pre worlds, I decided to go anyway. I form a team with Claudia Mejia, the Dutch-Colombian Connection and our driver/teamleader is Timothy. I'm ready for 2 weeks of competition!
After the registration, buying of the radio frequency and renting the live tracking system (I'm number 109), the sprogs get measured and are ok! What a relieve!
There are 22 ladies and 43 ridgids and about 10? swifts. We have to rig in 3 groups because the top is too small for all of us to rig at the same time. Gliders are to be on top every evening between 6 and 7.30 so they keep us busy!


Geen opmerkingen: