maandag 10 mei 2010

Dag 1 van de wedstrijd / Day 1 of the competition

Vanmorgen wakker geworden met regen, maar dat was voorspeld. Tijdens de teamleader briefing is de weerman wat lacherig optimistisch dat we wellicht een heel klein window zullen hebben. De opbouwtijden worden 2 keer achter elkaar met een uur uitgesteld maar zelfs dan gebeurt er nog steeds niets. De officials overleggen druk en lopen in en uit terwijl het afwisselend regent en droog is.
Er wordt besloten dat - met het zeer kleine window dat ze verwachten - dat alleen de dames opbouwen en mogelijk een taakje krijgen. Uiteindelijk ga ik dan toch ook mijn vleugel halen, maar halverwege wordt de dag al afgeblazen. De lucht is donker, de föhn komt van achter en de regen valt zodra we beneden zijn.


En wat doe je dan? Dan ga je naar een sportwinkel...

Tijdens de ochtend komt toevallig ter sprake dat ik met mijn harnas (Moyes Race) grote problemen heb gehad om de parachute eruit te krijgen. Vorig jaar hebben we hierover al filmpjes gepubliceerd en Moyes heeft een aanpassing gepubliceerd (en sindsdien uitgevoerd aan nieuwe harnassen), maar die blijkbaar niet bij iedereen is aangekomen. Tim en ik helpen Jamie bij het checken van haar harnas en het filmpje spreekt voor zich. Gelukkig kunnen we met de aanpassingen haar harnas weer in orde krijgen en Jamie is zichtbaar opgelucht!

Uiteindelijk krijgen we ons window tegen half vier, maar dan rest ons niets anders dan op het terras neer te strijken voor een koffie met heerlijk Duits gebak met uitzicht op de Tegelberg waar alsnog een paar delta's en para's gestart zijn (die later in de regen moeten landen...)

Ik hoorde het gerucht dat het morgen wel eens mee zou kunnen vallen met het weer, maar zien is geloven. Tot morgen!

P.S. iedereen bedankt voor de leuke reacties!

The day is cancelled because of rain. So today's alternative programme is shopping and checking a harnas... and what a good thing we did.

Geen opmerkingen: