woensdag 14 juli 2010

Dag 2 - 13 juli 2010

Er is meer rust op de start. Iedereen kent inmiddels de procedure en ook was er geen gedoe in de startrij. Mooi. Niemand heeft haast om te starten. Er is wederom weinig hoogte te behalen en de gestartte piloten gaan omhoog en weer naar beneden en ik heb geen zin om er midden in te zitten en start dus laat. Maar het gaat omhoog. Vervelend is wel dat niet alle piloten zich aan de verplichte draairichting houden en dat levert verwarring op. Links en rechtsdraaiende gaggles gaan immers niet goed samen...
We gaan eerst naar het westen, naar die prachtige gorge, en hoewel er mensen omhoog gaan, pakken we niet veel. Samen met Koos en Rob ga ik richting het eerste keerpunt. Boven de vallei vinden we gelukkig snel een bel en komen tot 2450 meter. Ik kan niet helemaal meekomen en bij het eerste keerpunt komt ook Tanno in de buurt. Ik ben echter te ongeduldig (en dat moesten we volgens Martin wel hebben) en sta later op het plateau. Het ophalen duurt vreselijk lang, Timothy's TomTom stuurt hem via een onbegaanbare weg en moet later omrijden. Ik krijg een lift van een stel Hongaren naar een plaatsje aan een verharde weg, maar daar is dan weer geen netwerk. Wat een drama! Terug naar de oude tijden dat je maar moest afwachten zonder bericht. Uiteindelijk zijn hij en Erik er om 8 uur! Ik sta dan al 3,5 uur aan de grond. Om half 10 kan ik eindelijk aan tafel.
Rob en Koos zijn vrij snel op goal en later volgt ook Tanno. Martin haalt het net niet. Toch een mooie dag, vooral omdat we in het begin goed samen hebben gevlogen.


This day it is a lot more relaxed on launch. Everybody knows the procedure. Nobody is in a hurry, as it does not go very high above launch. So we launched late. At the gorge in the west it was difficult to catch a good thermal, so Koos, Rob and I just headed for the valley where we got up to 2450 m. At the first turnpoint I was too impatient and had to land on the plateau. It was a long retrieve for Erik and I!
Rob, Koos and Tanno made goal, Martin made it till Tremp.

Geen opmerkingen: