dinsdag 20 juli 2010

Dag 8 - 19 juli


Het moet weer een mooie dag worden, wel met 'wat' onweerskansen in het oosten. De meeste piloten zijn snel van de berg af en onder de wolken gaat het goed omhoog. Iedereen is goed gestart. Tussen de wolken hebben ze veel last van behoorlijke sink en in de vallei op weg naar het eerste keerpunt in het noord westen vooral veel last van de wind en turbulentie. Er vindt een slagveld plaats tot 40 km: 46 piloten staan dan al aan de grond en daar zitten niet de minsten bij. Julia komt te langzaam binnen en mag vanwege een hersenschudding met de Hongaar die zijn sleutelbeen breekt een nachtje naar Tremp. Jonny crasht nog een keer zijn toestel in de bomen en een Oostenrijker landt nog eens op zijn gebroken rib met zijn radio, au. Koos heeft (zou het familie zijn?) een silly accident en stoot zijn teen tijdens het zwemmen in de rivier. Ik denk dat er aardig wat uprights gesneuveld zijn vandaag. Uiteindelijk staan er maar 19 man op goal. Voor de chauffeurs is het een lange rit. De Belgen doen er zelfs 5 uur over om weer terug te komen. Het gerucht gaat al dat we morgen een rustdag hebben.



It is going to be a nice day with 'some' possibilities for thunderstorms in the east. Most pilots launch quickly and under the clouds they climb well. Between the clouds there is a lot of sink and in the valley towards the first tp they encounter a lot of wind and turbulance. There is a battlefield upto 40 km: 46 pilots are down and among them are pretty well performing pilots. Julia flies too slow and gets to spend a night in Tremp as the Hongarian pilot who breaks a collarbone. Jonny crashes his glider again in the trees and an Austrian lands on his radio and his already broken rib, au. Koos has (is he family?) a silly accident and hurts his toe swimming in the river. I guess that a lot of metal/carbon broke today. In the end 19 pilots make goal. For the drivers its a long retrieve. The Belgians even take 5 hours to come back. The rumour says that we have a rest day tomorrow.

Geen opmerkingen: