vrijdag 16 juli 2010

Dag 4 - 15 juli 2010

En we hebben gevlogen! Een taak van 112 km, eerst 23 naar het noorden en daarna een rechte lijn naar het zuid oosten. De dag begon met volledige bewolking, maar het klaarde later weer op. Niemand had wederom haast om te starten. Tanno ging als eerste en daarna volgde de meute. Hoewel iedereen zich deze keer wel hield aan de draairichting, was het toch wel dringen in die paar honderd meter boven start. Ik kon net niet op tijd met Tanno meekomen en ben later gestart met Rob en Erik. Het lukte met niet goed om de eerste bel te pakken, waardoor ik als laatste achterbleef. We vlogen over wat onaangenaam gebied, dus heb ik snel mijn koers richting het dal verlegd. Daar vond ik nog een bel op 1350 meter die me weer voldoende hoogte gaf om het eerste keerpunt bijna te bereiken. Een volgende bel maakte dat ik over het keerpunt heen kwam, maar daarna dreef ik steeds verder naar het noorden af. Achteraf gezien had ik dat het beste kunnen doen: naar de ridge erachter gaan. Maar dat deed ik dus niet. En even later stond ik bij Virpe (Fin) en Andre (D) in het veld. Gelukkig kon ik met hen meerijden omdat de rest van het team bij wel weg gekomen was. Tanno, Erik en Rob landden bij elkaar in het veld bij het tweede keerpunt en Martin kwam daar ook ergens neer. Koos is tot 8 km voor goal gekomen. Vandaag dus geen Dutchies op goal.



And we flew! We had a 112 km task that first went north and then a straight line south east. The day started with overcast but later it cleared up. Tanno launched first. It was busy in the air again. I could not keep up with Erik and Rob. I drifted low to the valley yo avoid unlandable area and found a thermal at 1350 m. It took me to the 1st tp but I also had to land there. Koos got to 8 km's before goal, the rest landed at 2nd tp.

Geen opmerkingen: