vrijdag 9 juli 2010

EK 2010 in Ager, Spanje

Woensdag 7 juli zijn we na een paar dagen reizen en op bezoek bij vrienden aangekomen in Ager. Het is er vooral heel erg warm! Er wordt wel gevlogen, de Spaanse Kampioen- schappen, maar de omstandig- heden zijn niet heel erg goed. Ze komen niet erg hoog. Wij moeten nog even acclimatiseren en installeren ons eerst op de camping.
Donderdag gaan we wel naar boven, maar we hoeven ons niet te haasten. Het is zoiezo een late start en de wedstrijd gaat ook pas na 3 uur de berg af. Ik maak, na overtuigd te worden dat het een goed idee is om te starten, een korte vlucht. Wat helpt is dat Koos de auto naar beneden rijdt, maar ik ben er eerder dan hij. Ik krabbel wat tegen de berg aan, en daarna het randje ervoor, maar het mag niet baten en al snel sta ik dus in een bloedheet landingsveld.

Vrijdag gaan we eerst registreren, dus papieren invullen, en het tasje met de goodies in ontvangst nemen, waarna we weer naar boven gaan. Nu om allebei te vliegen en ook vandaag weer nadat de wedstrijd is gestart. Er is een kort window met goed weer en wij starten aan het einde ervan. We vliegen samen wat langs de ridge, maar de bellen zijn klein en rommelig, waardoor we al snel niet meer samen op weg zijn. Als ik dreig uit te zakken ga ik richting landingsterrein, maar onderweg vind ik in het dal een prachtige bel die me naar 2200 meter brengt, waardoor ik het uiteindelijk toch nog langer volhoud dan Koos.

Inmiddels is ook Tanno aangekomen en Martin overnacht op een camping 2 uur bij ons vandaan. Morgen hopelijk nog een trainingsvlucht en wellicht zelfs met een taak.


Geen opmerkingen: