dinsdag 8 juli 2008

Taak 2, 28 juni 2008

Een taak van 70,3 km: 49,5 km gehaald en daarmee 67ste van de dag.
Weer een start in Aspres, maar nu de hoge west start. Heel veel ruimte om op te bouwen en vooral naar de horizon kijken bij de start. In verband met de slechte startcondities moeten we lang wachten. Als ik uiteindelijk gestart ben, hoor ik Jemaila over de radio zeggen dat het met Erik goed is. Dat betekent dus dat het eerst slecht is geweest en ik bedenk dat het de start wel zal zijn geweest. Wat later ook blijkt.
Ik ga niet achter Koos, Rob en Paul aan naar het westen, maar blijf lekker bij Aspres hangen tot de eerste startgate. Daarna ga ik met de tweede gaggle mee naar Serres, waar alles weer samen komt. Over St. Genie naar het westen, keerpunt 35 achter de ridge bij de Hungry. Ondertussen is Koos uitgezakt.
Het wordt steeds donkerder boven keerpunt 2 en 3 en bij Sisteron regent het inmiddels. Ik voel me er niet echt lekker bij en blijf alles goed in de gaten houden. Dan vlieg ik samen met Martin en Rob in een bel om naar keerpunt 3 te gaan. Zij gaan eerder weg dan ik, maar achteraf maakt het allemaal niets uit. De taak is gestopt terwijl wij samen in een bel draaien. Ik vlieg nog wel naar goal en ben blij wanneer ik weer aan de grond sta.

Daar is ook Flip, die mijn sprogs meet. Ik wil graag weten hoe ze staan en het blijkt gemiddeld te zijn. Mooi, houden zo.

Geen opmerkingen: