dinsdag 8 juli 2008

Taak 6, 2 juli 2008

Eindelijk weer een taak. Na te veel wind, te veel regen mogen we eindelijk weer starten. Nu op de Chabre en op plekje 62, dat ik inmiddels voor de derde dag bezet.

Er wordt een taak van 77 km uitgezet waarvan ik er 46,3 uiteindelijk vlieg. Een moeilijke taak, omdat er veel tegenwind is uit het zuiden. Het is steeds hoogte pakken, naar achter laten wegzetten door de wind en die hoogte weer verliezen tegen de wind in. Zit je eenmaal hoog, dan lukt het wel om te kunnen steken.

Bij keerpunt 1 zijn er al veel uitgezakt, te snel, te laag, te jammer. Ik blijf geduldig maar het zit tegen. Ik kan niet bij mijn waterslang en moet het de hele vlucht zonder sportdrank stellen wat me uiteindelijk nekt. De moed zinkt in mijn schoenen als ik op weg ga naar keerpunt 3. Het veld beneden met de twee vleugels trekt te veel en ik besluit te landen om 53ste te worden.

Geen opmerkingen: