zondag 27 juli 2008

Taak 2 NK Le Chabre

De massage heeft me goed gedaan en gelukkig mogen we een uur later opstaan. De dag ziet er prima uit en vol goede moed gaan we de Chabre op.
De taak is 94 km. Eerste keerpunt ligt 18 km naar het westen bij Col de la Trappe; daarna naar Noyers in het zuid oosten vlak bij Sisteron; vervolgens naar de Ajour zo’n 30 km naar het noorden en landen bij de camping.

De wind is eerst wat wisselend uit alle richtingen maar rond 1 uur start ik goed en zit snel boven. Het harnas ligt beter maar ik heb nog wat moeite om het dicht te krijgen. Als ook dat gelukt is trek ik met Martin op richting het eerste keerpunt. Ben je eenmaal boven en volg je de wolkenstraten, dan is het goed te doen. Mart en Koos zijn met de eerste gaggle mee en wij volgen iets later. Bij het eerste keerpunt vlieg ik iets door naar een prachtige wolk die me snel weer naar wolkenbasis (2900m) brengt om bij Col St. Jean de vallei naar het zuid oosten over te steken. Op de bergrug pak is snel weer hoogte en ook het tweede keerpunt gaat soepel. Ik steek in een keer naar de Chabre waar ik meteen in een bel van +5 vlieg. Dan via St. Genis naar de Ajour en daar had ik toch meer Harry’s liftlijn moeten volgen. Net over de rand van St. Genis zak ik dramatisch uit tot een hoogte van minder dan 1000 meter en met nog maar 5 km naar goal te gaan weet ik zeker, dat ga ik niet halen. Ik steek direct terug naar St. Genis en krabbel daar onder het verlies van zeker 15 minuten weer omhoog. Als ik op zo’n 1650 m zit maak ik als nog de steek om onder weg toch nog wat lift te krijgen! Op ruime hoogte en na 2 uur en 31 minuten rond ik de taak. Ik ben tevreden. Phil maakt nog wat aanpassingen aan mijn harnas en hangloop en hopelijk ligt het morgen nog weer beter.

Klik hier weer voor het filmpje van vandaag.

Geen opmerkingen: