dinsdag 8 juli 2008

Taak 3, 4 en 5 gecanceld

Taak 3, zondag 29 juni. Hoewel het er uitzag als een goede vliegdag, ontstonden snel onweersbuien in de regio. We zijn gestart om 12.30 uur, maar net voor de eerste gate geopend werd, hoorden we Ali Gali over de radio de taak stoppen. Snel naar de camping om te landen.

Taak 4, maandag 30 juni. De weersvoorspellingen zijn somber. Mijn start ook. Ik zak uit en moet ten zuiden van de Chabre op een postzegel landen. Net nadat ik mijn knieen geinspecteerd heb, hoor ik iemand schreeuwen. Gewapend met GPS, radio en mes ren ik zeker 300 meter naar het officiele landingsterrein om bij een verbaasde Duitser aan te komen. Hij had staan schreeuwen van frustratie omdat hij uitgezakt was. Terug bij mijn toestel hoor ik dat de taak gecanceld is.

Taak 5, dinsdag 1 juli. Opnieuw slechte weersvoorspellingen. Vanuit het westen komen hele donkere wolken met regen naar ons toe. Ik blijf ze goed in de gaten houden als ik naar het eerste keerpunt bij Serres vertrek. Het gaat als een speer, wat wil je bij dit weer, maar na 40 minuten wordt de taak alsnog gecanceld. Achteraf had ik even door moeten vliegen met Koos en Egbert naar Gap om Erik en bezoekje te brengen.

Geen opmerkingen: