dinsdag 29 juli 2008

Taak 4 Le Chabre

Zie hier het filmpje van gisteren.

Vandaag had ik het liefste een rustdag gehad, net als Frank op de foto maar dan in de gorge, maar het weer zat niet mee ;-).

Dus toch maar de Chabre op voor een vlucht van 105 km. Eerst naar Col St. Jean naar het westen, dan naar een dorpje onder Pic de Bure naar het noord oosten, La Gache in het zuiden en terug naar de camping. Ik wilde starten, maar mijn radio bleef zenden. Dat is vreselijk irritant voor iedereen die meeluistert van ons team Gooow (wat staat voor Get Out Of Our Way!), dus deed ik mijn radio weg. Goede start nadat Rob mijn harnas weer aangepast had en redelijk snel naar boven. Wel spannend, want het was schrapen en dat met 10 piloten in een krap gaggletje is niet leuk!

Ik zat goed hoog en nam het tweede startgate naar het westen. Tussendoor nog een bel en terug naar de startplek om voldoende hoogte te pakken naar keerpunt 2. Bij de Beaumont (berg bij Serres) was het schrapen en pakte ik weer mooi hoogte tot 2600m. Toen ging ik de fout in. Ik stak het dal over en midden in het dal zat een mooie wolk die wel iets deed, maar net niet genoeg. Ik dacht dat ik de bergrug aan het einde van het dal niet zou halen en bleef in het dal op zoek naar lift. Ik kwam steeds lager. Uiteindelijk besloot ik naar het noorden te gaan en op de bergrug van Aspres hoogte te pakken. Helaas. Er zat wel wat maar ik kwam steeds maar niet hoger dan 2000 meter. Ik was moe en besloot het er maar op te wagen. Nog geen 5 km verder stond ik aan de grond. Jammer. Totaal 44 km gevlogen.

Koos kwam verder, maar tot de Hongrie. In totaal zo'n 6-8 piloten op goal. Ik kwam er inmiddels achter dat ik mijn radio in de lucht verloren moet hebben, maar later kreeg ik tot mijn blijde verrassing 2 radios van Heather terug. Blijkbaar was ik zo geconcentreerd geweest bij de start, dat ik het niet gemerkt had.

Op de camping een heerlijk garnalen diner met onze buurman Wouter. Nu nog mijn headset repareren en ik kan er morgen weer tegen aan. Moet wel, want het weer is nog steeds goed.


Klik hier voor het filmpje van vandaag en hier voor mijn vlucht.

De uitslagen zijn te bekijken op http://www.zeilvliegen.nl/.

Geen opmerkingen: