zondag 27 juli 2008

Taak 5 Belgische en taak 1 Nederlandse Open

Op zaterdag 26 juli is de laatste dag van de Belgische Open Kampioenschappen en de eerste dag van het NK. De wind is uit het westen dus dat wordt weer Asprès. Nu met het Nederlandse vervoer naar boven en de nieuwe chauffeur Gert-Jan doet het prima. Beetje wennen aan de berg oprijden nog wel.
Boven staat een lekker briesje maar aan de horizon staan al stevige cumulussen die de neiging vertonen tot overontwikkeling. Ik zit inmiddels in de safety commissie samen met Rob en hoewel iedereen opgebouwd staat geven wij de omstandigheden toch een oranje: kan nog vliegen maar wel in de gaten houden.
Omdat we de boel niet helemaal vertrouwen houden we de ontwikkeling in de lucht nauw in de gaten en als er ten westen van ons (met de windrichting mee dus!) een duidelijke overontwikkeling plaats vindt adviseren we rood aan Harm. Hij aarzelt niet en cancelt de taak. Jammer, maar er komen nog meer dagen. Van de Belgen waren er al diverse gestart onder – vind ik – niet echt goede omstandigheden. Ook zij cancellen de taak. Een verstandig besluit want even later begint het harder te waaien en te regenen. Bij het afbouwen verstap ik mij en het schiet in mijn rug! Als we eindelijk terug zijn in Laragne na een route touristique door het achterland om de vreselijke file van La Faurie tot voorbij Laragne te vermijden, ga ik eerst langs Heather voor een heerlijke massage! Hopelijk is het morgen droog, goed vliegweer en de spierpijn over.

Einduitslag Belgische Open Kampioenschappen:
Richard Lovelace
Joost Eertman
Koos de Keijzer
Daphne Schelkers
Holger van Gent
27. Gijs Wanders

De wedstrijd wordt afgesloten met een gezellige paella avond en prijzen voor iedereen.


Voor het filmpje van vandaag klik hier.

Geen opmerkingen: